söndag, november 02, 2008

Företagsamhet

Detta är ett test. Har fortfarande datorstrul. Entreprenörshjärtana som reparerade skiten, reparerade inte skiten.
När jag efterfrågade vissa funktioner som inte funktionerade, fick jag till svar:
- Jag kunde väl inte kolla allt det!

Om vi anställda (miss)sköter våra uppdrag på det sättet blir det disciplinåtgärd, kanske en anmälan till högre ort. Måste hålla servicenivån, heter det i offentlig sektor idag.

Kunden har alltid rätt, hette det i privat sektor i förrgår. Man kan bli konservativ för mindre. Liksom företagsam! Gneta som en tok för att skaffa sig en tjänst man betalar för!

Men bloggfunktionen tycks vara igång..?

3 kommentarer:

Björn Nilsson sa...

Till mig kom budskapet fram i alla fall.

Under de sista åren på jobbet lärde jag mig en taktik att hantera "help desk" när de kom för att fixa något med ens dator. Jag avvaktade tills de verkade vara färdiga, sedan blockerade jag dörren och frågade:

1. Har du lagat det du skulle laga? Samt:

2. Har du sett till att du inte förstört något annat medan du har hållit på i datorn?

Minns inte om det hjälpte särskilt mycket.

Anonym sa...

Min dator var inlämnad-fick inte tillbaka den förrän jag hotade med repressalier-skrattar nu' men då det pågick som bäst kom tårarna.

Det bästa är kanske flera enheter-datorpark' som är till förfogande o beredd?

Det är säkert lätt att förstöra vitala delar' då man fixar något annat eller glömma att sätta i en sladd rätt-får katastrofala följder för en känslig dator.Håller tummarna för att du får datorn lagad' utan att det behövs flera besök o ännu mer kostnader för dej! MVH Gladiatan

Helena Duroj sa...

tack för allt stöd under min svåra tid!